Reisverslag 2019

In augustus ben ik samen met mijn zoon, Thijn (16 jaar) naar Ghana gereisd.

Op verzoek van de Ghana Werkgroep uit Rhoden zijn wij samen dit avontuur aan gegaan.
Om de plek te kunnen bereiken heeft deze werkgroep er voor gezorgd dat Rafaël, die in Ghana woont, ons in Accra op het vliegveld heeft opgehaald en ons bij deze drie werken vergezelde.
We zijn naar het hoge noorden via Kumasie met de nachtbus vertrokken.
In Kumasie hebben we Emmanuel , trainer metselaar, en Afia voor onze verzorging, op gehaald. Bolgatanga was het eind station van de busreis en moesten daarna nog een half uur met de taxi naar Bongo.
Daar stonden de metselaars al op onze komst te wachten.
Na een bezoek aan de Chief zijn we gelijk begonnen met 2 water tanks .
Emmanuel op de lokatie van de Lagere school en ik op de lokatie van de senior high school. Na 5 dagen arbeid hadden we de eerste 2 water opslag tanks verwezenlijkt . De week daarop mochten de twee groepen metselaars in opleiding zelfstandig laten zien of ze het werk begrepen hadden en zijn er weer 2 tanks gemaakt. Na gereedkomen van deze proefwerkstukken zijn deze tanks gekeurd en goed bevonden. Aan de metselaars zijn derhalve diploma’s uit gereikt. (Zie foto)

Met een goed gevoel konden en een gerust hart konden we terug naar Nederland .
Wel hebben we nog geld en materialen gegeven zodat er na ons vertrek nogmaals 2 tanks konden worden gebouwd .
Dit is inmiddels ook gebeurt!!
Ik wil graag zeggen dat het wederom een zeer geslaagde tijd is geweest in het noorden van Ghana. Door de lange droge tijd daar is deze manier van water opslaan een welkome aanvulling die door de gehele gemeenschap daar begrepen en omarmt wordt.

Voor alle mensen die ons financieel gesteund hebben en ons het vertrouwen geven dit werk te mogen doen.....hartelijk dank!!